Train Rides and Wine: How the Cast of The Handmaid’s Tale decomprimeert

The Handmaid’s Tale is geen serie bedoeld voor binge-watching, tenminste niet tenzij je een erg sterke constitutie hebt.

De eerste paar afleveringen van Seizoen 2 van de Hulu-serie waren zo donker dat het me benadrukt om er zelfs één tegelijk te bekijken. En ik ben duidelijk niet de enige. Tijdens een paneldiscussie met castleden en de kostuumontwerper Ane Crabtree in Atlanta op maandag, nadat studenten van het Savannah College of Art and Design een tentoonstelling van Crabtree’s ontwerpen in het SCAD FASH Museum of Fashion + Film hadden bekeken, vroeg een publiekslid hoe de acteurs het doen om die zware headspace te verlaten terwijl ze de show filmen.

Handmaids chillin ��

Een bericht gedeeld door The Handmaid’s Tale (@handmaidsonhulu)

GERELATEERD: The Handmaid’s Tale Cast Reflecteert op hun kostuums

De antwoorden waren gevarieerd, maar de consensus was dat het niet altijd gemakkelijk is.

“We kunnen er elke dag in zijn en vinden het heel moeilijk om te ontsnappen,” zei Crabtree. “Ik kan alleen maar zeggen dat mijn methode is om solo-tochten door het hele land te maken, overal waar ik kan zien en niet spreken. Toen we klaar waren met seizoen een, was ik zwanger van angst, zo erg dat ik dacht dat ik zou barsten. Dus boekte ik een treinreis langs de kust, van Los Angeles tot Seattle. Het was echt een heel mooie trein, en een mooie man die je kaartje kwam halen en je maaltijd bracht, hij was een schrijver, een misdaadschrijver, en ik heb dagenlang met hem gepraat, of gewoon gezwegen en geluisterd. Er was iets aan die kracht van bewegen, en niet spreken, en gewoon mezelf laten zitten en kijken naar de natuur en niet naar geweld. ‘

Amanda Brugel, die Rita speelt, de meid met scherpe ogen in dienst van het huishouden van Waterford, zei dat ze muziek gebruikt om in en uit het karakter te raken.

“Ik heb een afspeellijst die half klassiek en half-gangster-rap is,” zei Brugel. “Maar aan het einde van elke dag, om mezelf eruit te krijgen op de autorit naar huis, zet ik mijn koptelefoon op en de muziek brengt me terug naar ground zero. Muziek is mijn weg naar binnen en mijn weg naar buiten. Velen van ons zijn ook behoorlijk donkere mensen. Wij zijn geen lichte en schuimige meisjes. Dat helpt.”

Ooit Carradine, zoals Naomi Putnam, de vrouw van een commandant wiens dienstmaagd Janine in het eerste seizoen een kind voor haar baart, had een eenvoudiger aanpak:

“Ik drink wijn,” zei ze, tot groot applaus van het publiek. “Het is moeilijker om het te bekijken dan om het te doen. Naar aflevering twee kijken heb ik kapot gemaakt. ‘

En Madeline Brewer, die de fanfavoriete Janine speelt (zij soldaten op ondanks het verlies van een oog en het moeten opgeven van haar baby aan de Putnams), neemt troost in het feit dat haar karakter zo vreemd is.

“Ik vind het een grote hulp dat Janine zo raar is,” zei Brewer. “Dus ik kijk naar haar lijnen en ik zeg ze, en ik denk, Oh, J. Ik ben de hele dag in en uit haar, want om daar te blijven zou ik letterlijk mijn verstand verliezen. En zodra ik dat oog afneem, ben ik minstens vijf en een halve minuut scheel. “