Inside the Party: The Great Gatsby Costumes van Prada & Miu Miu Go on Display

De Great Gatsby Prada Costumes
Foto met beleefdheid

Brooke Mazurek

02 mei 2013 @ 10:45 uur

Als je niet al gretig wachtte op Baz Luhrmann’s verfilming van The Great Gatsby, de absoluut decadente kostuums ontworpen door Miuccia Prada en Catherine Martin zullen je volledig naar binnen lokken. Prada, die voor het eerst samenwerkte met Luhrmann op Romeo + Juliet, geselecteerde kledingstukken uit eerdere collecties die elementen uit de jaren 1920 al hadden en opnieuw vormden voor elk van de twee ballen die in de film plaatsvinden. Het prachtige resultaat is een op maat gemaakte collectie die niet alleen in de film wordt getoond (in de bioscoop op 10 mei), maar ook in de nieuwe tentoonstelling, Catherine Martin en Miuccia Prada Dress Gatsby in het Prada Epicenter in Soho. Het is de eerste keer ooit dat Prada- en Miu Miu-kleding onder hetzelfde dak gehuisvest zijn, en wij waren daar om de prachtige sequin, kristal en met parel ingelegde kostuums van dichtbij te zien bij de opening in New York, samen met Prada-geklede gasten Florence Welch, Katy Perry, de filmsterren Carey Mulligan en Isla Fisher, en de medewerkers Catherine Martin en Miuccia Prada. In de roman transformeerde F. Scott Fitzgerald partijen in personages zelf, en Prada kon hetzelfde doen met de tentoonstelling. Als weerspiegeling van de weelde van de kostuums, is de binnenstad versierd met gewoontes Gatsby behang, schermen met achter de schermen montages en gevallen van sierlijke accessoires. “Ik wou dat ik in de film kon zijn om dat kostuum te dragen,” hoorden we de ene gast tegen de andere fluisteren. We hebben Daisy Buchanan nooit meer willen zijn.

De tentoonstelling is tot en met 12 mei te zien in het Soho Epicenter en reist vervolgens naar Prada’s Tokyo Epicenter-winkel en het IFC-winkelcentrum in Shanghai. Klik om meer foto’s te zien.

MEER:
• De geweldige Great Gatsby aanhangwagen