De 6 beste dingen over de nieuwe schoonheid en het beest

TK
Met dank aan Walt Disney Pictures

Glynis Costin

14 maart 2017 om 11:45 uur

Anticipatie was zo hoog voor Disney’s nieuwe live-actieversie van Belle en het Beest dat de tweede trailer van de film een ​​online kijkrecord instelde met 127,6 miljoen views in de eerste 24 uur. Komt het omdat de geanimeerde versie van de film uit 1991 zo geliefd was? Het was tenslotte de eerste animatiefilm die ooit werd genomineerd als Beste Afbeelding- en niet in de geanimeerde categorie (die toen niet eens bestond). Is het omdat Emma Watson zo populair is (ze heeft bijna 25 miljoen Instagram-volgers)? Alles wat ik weet is dat iedereen die ik vertelde dat ik een vroegtijdige screening van deze film zag, vroeg: “Hoe is het?” En “Wanneer kan ik het zien?”

GERELATEERD: Emma Watson’s Hair and Makeup Brengt de “schoonheid” binnen Schoonheid en het beest

Ik was opgewonden maar sceptisch. Hoe zou men deze nationale schat kunnen verbeteren? Het zingen! De dans! Gastons over-the-top ego! Belle temt het beest! Nou ja, misschien verbeterden ze het niet per se – maar het is zeker vermakelijk, misschien een beetje geavanceerder dan het origineel, en voor velen van ons nostalgisch. Voor die twee mensen die niet bekend zijn met dit sprookje – een jong provinciaal meisje genaamd Belle (Watson) wordt gevangen gehouden in het kasteel van een beest (Dan Stevens) die eigenlijk een hooghartige prins is op wie een betovering is geweest gegoten door een tovenares om hem een ​​lesje te leren over schoonheid die alleen maar diep in de huid ligt.

Om de betovering ongedaan te maken, moet The Beast de betekenis van “ware liefde” leren kennen voordat het laatste bloemblaadje uit een roos valt die de tovenares hem heeft nagelaten. Als onderdeel van de betovering heeft de toverkol het personeel van het kasteel veranderd in levenloze huishoudelijke voorwerpen – klokken, verenpistolen, ottomanen – maar ze zijn erg geanimeerd en dat maakt een behoorlijk interessant ensemble.

Er is ook een kant verhaal – het ondiepe dorp Cassanova Gaston (Luke Evans) heeft zijn zinnen gezet op Belle, een boekenwurm die niets met de ijdele jager te maken wil hebben. Geflankeerd door zijn trouwe hulpje Le Fou (Josh Gad) verspilt Gaston zijn tijd met proberen indruk op haar te maken en kleineert hij haar uitvindersvader wreed die weigert hem haar hand in het huwelijk te geven. Natuurlijk wordt er uiteindelijk een strijd royale tussen het Beest en Gaston en natuurlijk Belle en Het Beest verliefd op het nippertje. Deze is, per slot van rekening een sprookje.

GERELATEERD: Bereid je voor om je jeugd opnieuw te beleven in deze nieuwe schoonheid en de beest-clip

Er zijn weinig misstappen – een beetje overijverig gebruik van CGI, vooral met The Beast en wat achtergrondinformatie die een beetje onnodig aanvoelde (wat gebeurde er met de moeder van Belle bijvoorbeeld). Maar die zijn gemakkelijk over het hoofd te zien. Je favoriete nummers zijn er allemaal, grote sterren brengen de personages tot leven, de sets zijn geweldig en er zijn coole speciale effecten. Er zijn ook een paar hommages aan andere klassiekers (zoek naar scènes die doen denken van The Sound of Music, King Kong en Frankenstein). Neem je nicht, je dochter de buurdochter van je buurman, vertel je moeder – en herbeleef dit verhaal zo oud als de tijd. Geloof me, niemand zal somber zijn of klagen terwijl het bestek vermakelijk is.

Hier, de zes dingen waarvan we het meest hielden met deze film. En vergeet niet om het te vangen in de bioscopen vanaf vrijdag 17 maart. (Spoilers, uiteraard hieronder.)