Condola Rashad spreekt seizoen twee van miljarden

Wanneer miljarden vorig jaar in première ging, werden we meteen gefascineerd door het duistere drama dat draait om geld, politiek en – het belangrijkste – macht. De Showtime-serie in New York City is slim en snel, omdat het de krachtsstrijd beschrijft tussen de Amerikaanse advocaat Chuck Rhoades (gespeeld door Paul Giamatti) en hedge fund tycoon Bobby “Axe” Axelrod (Damian Lewis), en we voelden ons niet helemaal klaar voor een pauze nog toen de eerste twaalf afleveringen afgelopen april waren ingepakt. Maar uiteindelijk hebben we het negen keer lang volgehouden miljarden-gratis maanden. En gelukkig voor ons, de serie komt deze zondag 19 februari om 10 uur terug. ET.

Dus wat kunnen we verwachten van de nieuwe afleveringen? Nou voor één ding, wij kan op de show rekenen om evenveel, zo niet meer, wendingen in te pakken, volgens Condola Rashad, die de no-nonsense assistent-procureur Kate Sacker speelt. “Seizoen twee duikt gewoon nog dieper de wereld in,” vertelde Rashad onlangs In stijl. “Seizoen één was de tijd waarin we de personages echt introduceerden en oprichtten, en je zult ze in de nieuwe afleveringen dieper bekijken. Het is niet alleen Bobby Axelrod versus Chuck Rhoades meer, het gaat meer over hoe ze nu om elkaar heen gaan. Er is minder in-your-face-drama en meer stiekeme kleine bewegingen, en het kat-en-muisspel wordt steeds ingewikkelder. ”

Voor meer over seizoen twee van miljarden en Rashad – inclusief het beste loopbaanadvies dat haar moeder geeft, De Cosby-show ster Phylicia Rashad heeft haar ooit gegeven – scroll naar beneden voor ons volledige interview met de ster.

Anders dan de Axelrod-Rhoades die strijden om macht, wat kunnen we verwachten te gaan in het tweede seizoen?
Je zult meer van de persoonlijke relaties zien tussen Chuck Rhoades en zijn vrouw en tussen Axelrod en zijn vrouw. Je leert wat er echt gebeurt achter gesloten deuren, en dat is opwindend. Dan in termen van de dynamiek binnen het kantoor van de Amerikaanse officier van justitie, zijn er enkele verschuivingen die Chuck in zichzelf heeft aangetroffen, en dat begint te reflecteren op de manier waarop hij het kantoor runt. Er is meer concurrentie tussen Kate, Connerty en hun collega Lonnie, waar we vorig jaar niet veel van hadden. Ze hebben elk nu hun eigen kleine agenda en je ziet hoe elk personage in het kantoor omgaat met hetzelfde team, terwijl ze ook proberen vooruit te komen en zichzelf op de eerste plaats stellen. Want als iemand gepromoveerd wordt, wil je zeker weten dat je het goed doet.

Condola Rashad - Embed 1
Jeff Neumann / Showtime

Het karakter van je personage, Kate en Toby Leonard Moore, Bryan Connerty, vertroebelde de grens tussen persoonlijk en professioneel in het afgelopen seizoen. Wat is uw mening over hun kantoorroman?
Ik snap het omdat het echt gebeurt, vooral als je zo dichtbij bent. Ik denk dat wat echt goed is voor het verhaal is om dat te laten gebeuren in seizoen 1, wat ons echt redenen geeft om erachter te komen hoe we het in seizoen twee moeten aanpakken. En omdat het is gebeurd, maakt het niet uit wat je richting gaat, de geschiedenis daar. Dus of we er dieper op ingaan of eruit komen, hoe dan ook, het draagt ​​bij aan de spanning.

GERELATEERD: 11 tv-programma’s en specials om te bekijken in februari

Kate is een totale meidenbaas. Wat is je favoriete ding over haar spelen?
Ik vind het geweldig dat onze persoonlijkheden heel anders zijn, omdat ze zo zakelijk ingesteld is en ik dat niet ben. Eerlijk gezegd, eerder miljarden, Ik had nog nooit een pak in mijn leven gedragen. Ik maak geen grap – ik had eigenlijk nooit een reden gehad om er al een te dragen en het opende echt mijn ogen voor een hele nieuwe wereld. Maar wat is echt leuk aan Kate? Er is een hele fijne lijn met haar waar, als je niet goed kijkt, je misschien een oordeel velt. Maar als je een beetje harder kijkt, merk je dat deze vrouw een totale baas is en echt gelooft in wat ze doet. Ze komt van geld en is waarschijnlijk de rijkste vrouw op kantoor, maar ze draagt ​​het niet op haar mouw en ze verontschuldigt zich er ook niet voor. Ze gaat absoluut niets doen alleen vanwege het geld, omdat ze het al heeft. Dus je krijgt te zien wat het is dat ze echt wil doen, omdat ze geen andere agenda heeft dan echt houden van wat ze doet en haar geloof in het dienen van gerechtigheid, wat je meer van dit seizoen zult zien.

Condola Rashad - Embed 2
Jeff Neumann / Showtime

Dingen op kantoor hebben de neiging om een ​​beetje duister te worden in termen van wat ethisch is. Het lukt Kate altijd om boven de wet te blijven?
Ze draait alles om gerechtigheid, maar soms kan ze voorstellen om een ​​situatie aan te pakken die niet bepaald rooskleurig is, zolang het iedereen krijgt wat ze nodig hebben op het einde. Haar bedoelingen zijn puur, maar ze hoeft niet boven de modder door te gaan om daar te komen. Het is een rare tegenstrijdigheid omdat ze misschien iets sneaky doet om gerechtigheid te krijgen op de lange termijn – en dat is een persoonlijkheidskenmerk dat Chuck Rhoades ook heeft, dus ze hebben dat gemeen. Je zult zien dat hun relatie zich dit seizoen ontwikkelt, en er zijn veel overeenkomsten tussen beide – in tegenstelling tot Connerty. Hij moest zichzelf optrekken bij de bootstraps en naar de tafel gaan, maar zowel Chuck als Kate werden aan tafel geboren. Je ziet ze navigeren wat dat voor hen persoonlijk en professioneel betekent.

Over Chuck Rhoades gesproken, hoe is het om Paul Giamatti je baas te laten spelen??
O mijn God. Paul Giamatti – en ik zeg dit niet alleen – maar hij is misschien wel een van mijn favoriete mensen op de planeet. Hij is een van de meest fantastische acteurs om mee te werken. Hij is zo goed dat we soms vergeten dat we in een scène zijn en ons een regel niet kunnen herinneren, omdat we zo druk bezig zijn om Paul Giamatti het verbazingwekkende te zien doen dat hij doet. Het is geweldig om van hem als acteur te leren, maar hij is gewoon een van de meest echte, nuchtere mensen. Hij is hysterisch in het echte leven, en we lachen constant totdat onze zijkanten pijn doen aan de set – zelfs als hij niet probeert grappig te zijn, is hij dat wel. Hij is een waar licht.

We hebben nog niet veel interactie gezien tussen de werelden Rhoades en Axelrod. Denk je dat we ze ooit op de weg zien botsen??
Zeker. Ik denk dat het dit seizoen een beetje meer gaat gebeuren, niet zozeer met Kate, maar de scheidslijn tussen de werelden wordt een beetje vervaagd. Het zal rommelig worden en tot een hoogtepunt komen. Het moet.

Als je niet op de show was en het voor de eerste keer hebt bekeken, onbevooroordeeld, voor wie denk je dat je zou rooien: Bobby Axelrod of Chuck Rhoades?
Helemaal Chuck Rhoades! Hoewel mijn favoriete reactie op die vraag is: “Ik ben echt Team Sacher.” Dus laten we dat samen doen. Ik ben Team Kate Sacher.

Toen je voor het eerst tekende voor de rol, gaf je tv-veteranenmoeder je enig advies?
Qua acteren denk ik dat mijn moeder altijd zojuist heeft gezegd: “Vind de waarheid.” Dat is alles wat het is met acteren. Het is raar – we spelen verschillende personages, dus er is een niveau waar we echt zijn spelen. Maar om het personage tot leven te brengen, hoef je alleen maar hun waarheid te vinden. Het is heel eenvoudig, maar het is niet altijd gemakkelijk. Afgezien daarvan heeft mijn moeder mij echt advies gegeven voor het leven, dat is om trouw te blijven aan wie ik ben, ongeacht wat ik doe. Ze is een erg gegrond persoon, ondanks dat ze al zo lang in de schijnwerpers staat, en ze heeft me net geleerd om een ​​duidelijk gevoel te hebben van wie ik ben. Mensen hebben meningen, maar zolang je doet wat je wilt doen en het beweegt je en maakt je gelukkig, dat is echt het belangrijkste.