Een jaaroverzicht: de mode ‘It’-items die in 2016 zijn gedefinieerd

Christian Vierig / Getty

Andrea Cheng

21 december 2016 @ 19:00 uur

Geef het de schuld van mode om felbegeerde items te leveren die wij, irrationeel, moet hebben, jaar na jaar. In 2016 arriveerden deze ‘It’-musthaves in de vorm van met Gucci bont gevoerde loafer-glijbanen (een ontwerp zo goed dat zelfs beroemdheden het niet keer op keer konden dragen), vintage Levi’s jeans (specifiek de 501s en 505s) ; hier is hoe je kunt winkelen voor het perfecte paar), Cult Gaia-bamboekoppelingen (die een virale hit zijn geworden via Instagram), en Vans Old Skools (interessant, de snipste sneaker die uit Fashion Month komt sinds de bewering van Stan Smith om roem). En sinds 2016 voor altijd bekend zal staan ​​als The Year of The Choker, staat er natuurlijk een op deze It-lijst: regenboog-vrolijke spectrumtegels van Roxanne Assoulin, een ontwerp dat een thuis vindt in de nek van A-listers en street-style sterren gelijk.

Er was een grote vraag naar Tour Merchandise (speciaal Bieber en Saint Pablo), samen met street-chic hoodies – en kwam van het tegenovergestelde uiteinde, ongelooflijk ladylike Chanel cap-teen mules (de nieuwste iteratie van de cap-teen slingbacks die kwam in 2015 op onze lijst). Blader door om de 12 meest buzziest modeartikelen van 2016 te zien.